خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/08/21 - 10:19
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی
تجری:

زندگی در چادر و کانکس بعد از گذشت 365 روز /ترک پروژه های ساخت و ساز مناطق زلزله زده توسط پیمانکاران گزینشی

نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم وسعت کار بسیار زیاد، بنیاد مسکن مردم را مجبور کرده است قرار دادشان را با پیمانکاران خاص ببندند، در این میان البته گران شدن قیمت مصالح و ترک پروژه از سوی برخی از پیمانکاران، روند ساخت و ساز را با مشکلاتی مواجه کرده است.

فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ‌ملت در رابطه با وضعیت مناطق زلزله زده استان کرمانشاه بعد از گذشت 365 روز گفت: زلزله کرمانشاه به بدلیل وسعت زیاد منطقه آسیب دیده، میزان و ابعاد گسترده خسارت‌های وارد شده حادثه‌ای سنگین به شمار می‌رفت و لازم بود  بسیج همگانی برای کمک رسانی به مردم این منطقه شکل بگیرد.



نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی افزود: از همان ساعات ابتدایی حادثه تمامی دستگاه‌ها اعم از سازمان‌ اورژانس کشور، هلال احمر، وزارت بهداشت  ودرمان که با هماهنگی مناسب و به موقع با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان‌های مجاور امکان، انتقال فوری مجروهین و  ارائه خدمات درمانی سریع  را فراهم کردند. به نحوی که به گفته نماینده صلیب سرخ جهانی در ایران این اقدام نسبت به وسعت و ابعاد زلزله کرمانشاه یک رکورد محسوب می‌شود.



حضور مسئولان کشور در کنار مردم زلزله زده امید بخش و موثر بود

تجری اضافه کرد: حضور مقام معظم رهبری، روسای سه قوه و فرماندهان ارشد نظامی، سازمانهای مردم نهاد و خیرین در کنار مردم، بسیار امید بخش و موثر بود و شرایط را برای مردم آسان تر کرد، اما متاسفانه با نوسانات مختلف ارزی و افزایش نرخ مصالح ساختمانی روند بازسازی به کندی پیش می‌روند، این موضوع باعث نارضایتی و آزار مردم آسیب دیده شده است.











کرمانشاه بعد از یک سال


زندگی در چادر بعد از گذشت 365 روز 



عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس با تاکید بر اینکه هنوز بسیاری از مردم در چادر‌ها و کانکس‌های خودشان زندگی می‌کنند اظهار کرد: بسیاری از افرادی که در چادر و کانکس زندگی می‌کند در خواست کرده بودند اعتباراتشان برای بازسازی منازل مسکونی خودشان مصرف شود که بدلیل نا تمام ماندن ساختمان‌هایشان با فرا رسیدن فصل سرما به مشکلات مختلفی روبرو خواهند شد.



این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: کمک رسانی به مردم زلزله‌زده توسط همه دستگاه‌ها و وزارتخانه ها در بازه های زمانی مختلف دچار کم‌کاری بوده است، به عنوان مثال وزارات جهاد کشاورزی در زمینه کشاورزی و دام‌داری کم‌کاری‌هایی داشت که به مرور زمان یکی از بهترین ارگان‌هایی بود که تسهیلاو اعتبارات مناسبی در اختیار مردم این منطقه قرار داد. 











کرمانشاه بعد از یک سال


ترک پروژه های ساخت و ساز مناطق زلزله زده توسط پیمانکاران گزینشی

تجری اظهار کرد: علی رغم وسعت کار بسیار زیاد، بنیاد مسکن مردم را مجبور کرده است قرار دادشان را با



علی رغم وسعت کار بسیار زیاد، بنیاد مسکن مردم را مجبور کرده است قرار دادشان را با پیمانکاران خاص ببند، در این میان البته گران شدن قیمت مصالح و ترک پروژه از سوی برخی از پیمانکاران، روند ساخت و ساز را با مشکلاتی مواجه کرده است 



پیمانکاران خاص ببندند، در این میان البته گران شدن قیمت مصالح و ترک پروژه از سوی برخی از پیمانکاران، روند ساخت و ساز را با مشکلاتی مواجه کرده است و مردمی که توانایی مطالبه حق خودشان را ندارند آواره و سرگردان شده اند.



وی خاطر نشان کرد: از همه مردم عزیز ایران اسلامی، مقام معظم رهبری، مسئولین کشور اعم از  روسای سه قوه، وزرا، فرماندهان نظامی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش جمهوری اسلامی، سازمان امداد نجات هلال احمر، اورژانس کشور، سازمان‌های آب، برق، گاز و سازمان بهزیستی به خاطر همه همدلی‌ها و همراهی هایشان سپاسگذاریم که از هیچ خدمتی برای مردم این منطقه دریغ نکردند.











کرمانشاه بعد از یک سال


یکسال گذشت وزیر علوم نیامد/ بنیاد مسکن شرایط پیمانکاری را ساماندهی کند



نماینده مردم قصر شیرین و سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از برخی مسئولین افزود: از  وزیر علوم به دلیل عدم حضور در کرمانشاه و فعالیت‌های مناسب در خصوص بهبود وضعیت دانشگاه‌های این مناطق گله مند هستیم، بنیاد مسکن نیز علیرغم تمامی زحماتی که در طول یک سال گذشته انجام داد، در خواست می‌کنیم شرایط دشوار پیمانکاری را که موجب سردرگمی و زخمت مردم شده است به حالت مطلوب برگرداند، همچنینی از مردم درخواست می‌کنیم همانند یک سال گذشته از مردم کرمانشاه حمایت کنند چرا که تبعات زلزله پایان نیافته و مردم با توجه به افزایش قیمت مصالح ساختمانی نیازمند کمک‌هایشان هستند./

 



بیشتر بخوانید: 





پایان پیام 

  • کد خبر : 266365
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار